Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
  ID: 9598329

Droga wojewódzka nr 142



Budowa
1939-42
 
Droga Wojewódzka nr 142 powstała w latach 1939-42 jako nieukończony fragment dalszego ciągu autostrady Berlin-Królewiec biegnący od dawnego węzła Rzęśnica na obecnej autostradzie A6 w kierunku wschodnim. Był to jednojezdniowy odcinek betonowej jezdni o długości około 21 km z dwoma nieukończonymi węzłami oraz licznymi przepustami, mostami, wiaduktami i przejazdami lokalnymi. Oddcinek ten nigdy nie został oficjalnie otwarty i formalnie miał status "w budowie". Z użytkowego punktu widzenia był to więc ...
Droga Wojewódzka nr 142 powstała w latach 1939-42 jako nieukończony fragment dalszego ciągu autostrady Berlin-Królewiec biegnący od dawnego węzła Rzęśnica na obecnej autostradzie A6 w kierunku wschodnim. Był to jednojezdniowy odcinek betonowej jezdni o długości około 21 km z dwoma nieukończonymi węzłami oraz licznymi przepustami, mostami, wiaduktami i przejazdami lokalnymi. Oddcinek ten nigdy nie został oficjalnie otwarty i formalnie miał status "w budowie". Z użytkowego punktu widzenia był to więc wciąż plac budowy niedostępny dla ruchu powszechnego. W początkach lat 70-tych XX wieku wykonano asfaltowe przedłużenie oryginalnej południowej betonowej jezdni DW142 do obecnej DK20. które swoje zakończenie ma w okolicach miejscowości Lisowo. Poprowadzono je śladem dalszego ciągu rozpoczętych już prac ziemnych niedoszłej autostrady z pełną adaptacją wybudowanej już dla niej infrastruktury w postaci mostów, wiaduktów i przejazdów. Około 600 metrów przed niedoszłym jej przejazdem nad DK20 asfaltowe przedłużenie opuszcza już ciąg autostrady i na dystansie około 450 m biegnie już szlakiem dawnej drogi lokalnej Bobrowniki-Lisowo w kieunku południowo-wschodnim. W roku 2017 w ramach modernizacji DW142 zlikwidowano oryginalna betonową jezdnię i wyburzono niektóre przejazdy lokalne, natomiast dwa nieukończone węzły auostradowe przebudowano na kolizyjne skrzyżowania lokalne. Prawie cała DW142 jest obecnie jednojezdniową drogą asfaltową z nielicznymi już świadectwami jej pierwotnego przeznaczenia. Kosztem wyłączenia z ruchu i częściowej likwidacji dawnego węzła Rzęśnica - modernizacja DW142 objęła także budowę zupełnie nowego bezkolizyjnego węzła na jej skrzyżowaniu z drogą ekspresową S3. Został on wybudowany nieco na północ od dotychczasowego i cały ruch został przekierowany do niego poprzez nowy dwujezdniowy odcinek DW142. Fragment starej betonowej autostrady Berlin-Królewiec z częściowo zachowanym oryginalnym węzłem Rzęśnica nie został wyburzony i obecnie jest jedynym większym świadectwem dawnego oryginalnego układu komunikacyjnego w tym miejscu.
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1939
    komentarze: 0
    Obóz dla robotników budujących Reichsautobahn Berlin-Królewiec ...
  • Data: 1939
    komentarze: 0
    Bobrowniki (Beweringen) oraz inne ujęcie położonego w ich okolicach ...
  • Data: 1939-1942
    komentarze: 0
    Pierwszy z nieukończonych węzłów na DW142 na skrzyżowaniu autostrady ...
  • Data: 1939-1942
    komentarze: 0
    Drugi i zarazem ostatni z niedokończonych węzłów autostradowych ...
  • Data: 1950-1989
    komentarze: 0
    Wyścig kolarski na DW142 w południowych okolicach miejscowości ...