![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
W 1884 r. Pieniężno zostało połączone liniami kolejowymi z Olsztynem i Królewcem. Z tego roku pochodzi imponujący most nad głębokim na kilkadziesiąt metrów jarem niewielkiej rzeki Wałszy, który jest atrakcją turystyczną okolicy. To jeden z najwyższych mostów kolejowych w Polsce. Dwa 28-metrowe filary oraz dwie dźwignie wspierające łuki. Most ma długość 157 metrów. Emocjonujący spacer jego miejscami, ażurową jezdnią, dostarcza pięknych widoków na położoną w dole rwącą Wałszę i bujny las, które objęto ...
W 1884 r. Pieniężno zostało połączone liniami kolejowymi z Olsztynem i Królewcem. Z tego roku pochodzi imponujący most nad głębokim na kilkadziesiąt metrów jarem niewielkiej rzeki Wałszy, który jest atrakcją turystyczną okolicy. To jeden z najwyższych mostów kolejowych w Polsce. Dwa 28-metrowe filary oraz dwie dźwignie wspierające łuki. Most ma długość 157 metrów. Emocjonujący spacer jego miejscami, ażurową jezdnią, dostarcza pięknych widoków na położoną w dole rwącą Wałszę i bujny las, które objęto ochroną, tworząc w tym ciekawym miejscu rezerwat krajobrazowo-geomorfologiczny "Dolina Rzeki Wałszy".
Pokaż więcej
Pokaż mniej
Most został wysadzony w powietrze przez wycofujące się wojska niemieckie 17 lutego 1945 r. Przez kilka lat linia łącząca Olsztyn z Pieniężnem i Braniewem była nieczynna. Połączenie Pieniężno – Królewiec przestało mieć sens, gdyż Królewiec (dzisiejszy Kaliningrad) znalazł się w rosyjskiej części Prus Wschodnich (dziś Obwód Kaliningradzki Federacji Rosyjskiej). Dopiero w marcu 1951 roku władze Polskie odbudowały most zachowując jego konstrukcje i wygląd. |
|||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||
|
||
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
||
---|---|---|---|