Bierutów to jedyna stacja na odcinku pomiędzy Oleśnicą i Namysłowem. Kiedyś obsługiwała głównie wysyłkę cukru i buraków cukrowych z urodzajnych pól nad Widawą. Obecnie stacja o przelotowym charakterze. Przez stację przejeżdżają pociągi pasażerskie (jedynie osobowe - ok. 10 par Wrocław - Kluczbork) oraz towarowe (głównie z węglem ze Śląska). Posiada 4 tory główne (przed wojną 5 torów głównych, 3 za placem ładunkowym i dwie bocznice). Ruch pasażerski obsługują jednokrawędziowe perony. Tory do magazynu ...
Bierutów to jedyna stacja na odcinku pomiędzy Oleśnicą i Namysłowem. Kiedyś obsługiwała głównie wysyłkę cukru i buraków cukrowych z urodzajnych pól nad Widawą. Obecnie stacja o przelotowym charakterze. Przez stację przejeżdżają pociągi pasażerskie (jedynie osobowe - ok. 10 par Wrocław - Kluczbork) oraz towarowe (głównie z węglem ze Śląska). Posiada 4 tory główne (przed wojną 5 torów głównych, 3 za placem ładunkowym i dwie bocznice). Ruch pasażerski obsługują jednokrawędziowe perony. Tory do magazynu towarowego po przeciwległej stronie dworca - zamknięte. Nad jednym z torów jest suwnica bramowa. Od stacji w kierunku wschodnim, wzdłuż linii do Kluczborka, biegnie nieczynna (odcięta od sieci) bocznica na teren byłej cukrowni zdewastowanej w 1945 r. Ruch pociągów prowadzony z nastawni Br i Br1, które posiadają urządzenia SRK mechaniczne, semafory świetlne. Nastawnie obsługują rogatki na trzech przejazdach. W pobliżu stacji ulokowały się licznie zakłady przemysłowe - przemysłu metalowego, drzewnego. (moose - różne źródła)
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||
|
||
Stacja kolejowa Bierutów na innych fotografiach | ||
|
||