• 1.10.1913 powstanie Zakładów (Reichsbahnausbesserungswerk Öels)
• 1945 - przejęcie Zakładów przez PKP, uruchomienie Warsztatów Głównych II klasy w Oleśnicy
• 1945-1994 - naprawy parowozów, 24.04.1970 naprawiono dziesięciotysięczny parowóz
(łącznie ok. 20 000 szt.)
• 31.10.1951 - utworzenie przedsiębiorstwa państwowego Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Oleśnica" w Oleśnicy
• 1957 - rozpoczęto naprawę wagonów towarowych (łącznie do dnia dzisiejszego ok. 33 000 szt.)
• 1973 - rozpoczęto naprawę żurawi kolejowych EDK, UK
• 1980 - rozpoczęto naprawę lokomotyw elektrycznych ET-41
• 1986 - rozpoczęto naprawę lokomotyw elektrycznych EU07
• 1993 - rozpoczęto naprawę lokomotyw elektrycznych ET22
• 14.12.1995 - przekształcenie przedsiębiorstwa państwowego w jednoosobową Spółkę Skarbu Państwa
• 14.05.1996 - wniesienie akcji Spółki do Narodowych Funduszy Inwestycyjnych
(fundusz wiodący Jupiter NFI S.A.)
• 2001 - naprawa pierwszej lokomotywy spalinowej SM42
• 26.11.2001 sprzedaż akcji przez fundusz wiodący na rzecz Europejskiej Korporacji Finansowej S.A. w Katowicach
• 05.2002 - naprawa trzytysięcznej lokomotywy elektrycznej
• 28.10.2002 certyfikacja systemu zarządzania jakością wg normy PN -EN ISO 9001:2001
• 29.06.2005 recertyfikacja systemu zarządzania jakością wg normy PN -EN ISO 9001:2001 oraz certyfikacja systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy wg normy PN-N-18001:2004
• 2006 naprawa pierwszego wagonu osobowego
• 05.06.2009 recertyfikacja systemu zarządzania jakością wg normy PN -EN ISO 9001:2000 oraz systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy wg normy BS OHSAS 18001:2007